حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و معابر شهری مشهد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف با اتوبوس و سواری (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) اعمال قانون ۱۸۳۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۶ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) روایت مدیرعامل قطار شهری مشهد از سختی‌های ساخت خطوط مترو | ۴ هزار نفر ۲۴ ساعته در اعماق زمین پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد گذری بر تاریخ انتشار نخستین نشریه‌های طنز در مشهد| تلخ و شیرین فکاهی نامه‌ها در ارض اقدس ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند
سرخط خبرها
شهردار مشهد در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه مطرح کرد:

بازگشایی معابر پادگان لشکر ۷۷ و بولوار بصیرت در کنار تأمین مالی پروژه‌های شهری | اختصاص ۸۰۰ میلیارد تومان به‌منظور اجرای پروژه‌های زودبازده در حاشیه شهر

  • کد خبر: ۱۲۳۸۸۱
  • ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
بازگشایی معابر پادگان لشکر ۷۷ و بولوار بصیرت در کنار تأمین مالی پروژه‌های شهری | اختصاص ۸۰۰ میلیارد تومان به‌منظور اجرای پروژه‌های زودبازده در حاشیه شهر
شهردار مشهد ظهر امروز در سخنرانی خود پیش از خطبه های نماز جمعه در جمع مردم مشهد به ارائه گزارشی از عملکرد شهرداری در حوزه های مختلف عمرانی و خدمات شهری پرداخت و جزئیات آنها را شرح داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سید عبدالله ارجائی، شهردار مشهد در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه افزود: زمان صدور پروانه در یکسال گذشته کاهش پیدا کرده است. هوشمندسازی ۱۰۰ فرآیند کاری در شهرداری آغاز شده است و ️گزارش‌گیری پروژه‌های عمرانی به صورت برخط انجام می‌شود.

وی بیان کرد: اراضی پادگان لشکر ۷۷ و زمین ۳۳ هکتاری بصیرت در یکسال گذشته تعیین تکلیف شده است. بازگشایی بولوار بصیرت یکی از اتفاقاتی بود که پروژه عمرانی آن با سرعت قابل توجهی انجام شد.
ارجائی گفت: قرارداد سرمایه گذاری مشترک ۶ هزار میلیاردی با بانک شهر و قرارداد تامین مالی ۱۵ هزار میلیاردی با بانک مسکن در یکسال گذشته منعقد شد. باید به آغاز ️عملیات احداث پروژه مشارکتی برج جنوب با سرمایه گذاری ۱۵۰۰ میلیارد اشاره کنم چون نشانه بازگشت سرمایه‌گذاری به شهر است. در راستای پرداخت مطالبات پیمانکاران؛ ️الباقی بدهی پیمانکاران سال های ۹۸ و ۹۹ و️ بیش از ۶۰ درصد مطالبات پیمانکاران ۱۴۰۰ پرداخت شده است.

شهردار مشهد در ادامه سخنان خود افزود: میزان آبیاری فضای سبز با پساب در یکسال گذشته افزایش پیدا کرده است. در حال حاضر روزانه ۲ هزار تن زباله جمع‌آوری می‌شود و برای پاکیزگی شهر فعالیت توقف‌ناپذیری درحال انجام است.

ارجائی ادامه داد: در راستای توجه ویژه به حاشیه شهر تاکنون، ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه زودبازده در حاشیه شهر در یکسال گذشته تعریف و آغاز شده است.

وی همچنین بیان کرد: ساخت و توسعه ۳ ایستگاه آتش نشانی، مناسب سازی بوستان‌ها برای افراد دارای نیازهای ویژه (معلولین) و راه‌اندازی سایت‌های ورزشی مختص بانوان در پارک‌ها از دیگر کارهای انجام شده در یکسال گذشته است.

ارجائی با ارائه گزارشی درباره فعالیت های انجام شده درحوزه حمل و نقل عمومی گفت: ۳۰واگن در قالب ۶ رام قطارشهری به ارزش ۹۰۰ میلیارد تومن برای قطار شهری در یکسال گذشته خریداری شد. حفاری تونل شرقی خط ۳ تکمیل، مرحله معماری ایستگاه‌های فاز ۱خط ۳ آغاز شده و ️۱۵۵۰ میلیارد تومان به خط ۳ قطار شهری تزریق شده است. ۸۳ دستگاه اتوبوس، ۳۰ دستگاه میدل باس خریداری و ۲۷ دستگاه اتوبوس نوسازی کامل شد. قرارداد ۱۳۹ دستگاه اتوبوس نیز منعقد شده است. در این مدت️ ۴ خط با قیمت بلیت ۱۰۰ تومانی در حاشیه شهر نیز راه اندازی شد. حذف ️الیت از ۳۸ معبر شهری و نوسازی ️۴۱۳ دستگاه تاکسی از دیگر فعالیت‌های یکسال گذشته شهرداری مشهد است.

وی همچنین با اشاره به فعالیت های عمرانی صورت گرفته در شهر مشهد افزود: ساخت و بهره برداری از پل طبرسی شمالی به رسالت و بهره برداری از زیرگذر آزادی-جانباز با تلاش شبانه‌روزی همکارانم در شهرداری انجام شد.
وی گفت: بهره برداری از جلوخان پایانه امام رضا علیه‌السلام، بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح خلیج فارس و بهره‌برداری از ره باغ حضرت زهرا سلام‌الله علیها در یکسال گذشته از دیگر فعالیت‌های عمرانی شهرداری مشهد بود.
شهردار مشهد بیان کرد: خوشبختانه طرح های تفصیلی قرقی، خین عرب و قند شیرین و طرح راهبردی توس تعیین تکلیف شد. ۷۰۰ هزار متر مربع معابر شهری در یکسال گذشته آسفالت شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->